ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

.................... ΠΟΡΕΙΑ ......................


ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

             ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ            

                            ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΕΑΠ                              

  ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΕΙ/ΑΤΕΙ ΚΑΙ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ


   www.oasep.gr   Εξειδικευμένο κέντρο ΠΟΡΕΙΑ   www.oeap.gr

Ρωτήστε μας για τα ευέλικτα υποστηρικτικά μας προγράμματα, που προσαρμόζονται στις δικές σας ανάγκες! τηλ 2110136761

Διδακτικοί στόχοι κατά B. Bloom

Το 1956 ο Bloom και οι συνεργάτες του πρότειναν την πρώτη και ευρύτατα γνωστή και αποδεκτή ταξινομία εκπαιδευτικών στόχων, σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί στόχοι διακρίνονται σε τρεις μεγάλες περιοχές, τη γνωστική περιοχή, στην οποία κατετάγησαν οι στόχοι που σχετίζονται με την απόκτηση της γνώσης και την ανάπτυξη των διανοητικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων, ... τη συναισθηματική περιοχή, στην οποία περιέλαβαν τους στόχους που αναφέρονται σε συναισθήματα, στάσεις, πίστεις και αξίες και την ψυχοκινητική περιοχή, στην οποία ενέταξαν τους στόχους εκείνους που αποβλέπουν στην ανάπτυξη φυσικών δεξιοτήτων, δηλαδή στην εκτέλεση και το συντονισμό των διαφόρων κινήσεων του σώματος.

Συγκεκριμένα στην γνωστική περιοχή ανήκουν η γνώση σαν απομνημόνευση με ανάκληση ή αναγνώριση μιας ιδέας ή ενός φαινομένου για το οποίο ο μαθητής απέκτησε εμπειρία στο σχολείο. Η γνώση, εκτός από την απομνημόνευση, απαιτεί και διαδικασίες συσχέτισης και επεξεργασίας. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει γνώση ορολογίας, ταξινομήσεις, κριτήρια, μεθοδολογία, αρχές, θεωρίες. Η κατανόηση είναι η δυνατότητα του μαθητή να αναδιοργανώνει, να τακτοποιεί κατά άλλο τρόπο και να ερμηνεύει κριτικά τα δεδομένα. Αντιπροσωπεύει ένα υψηλότερο επίπεδο γνώσης. Όταν ο μαθητής έχει κατανοήσει αυτό που διάβασε, είναι σε θέση να δώσει μια περίληψη, να απαντήσει σε ερωτήσεις που βασίζονται σ' αυτό. Αν του δοθεί μια γραφική παράσταση, μπορεί να βγάλει συμπεράσματα. Είναι σε θέση να διερευνήσει ένα μαθηματικό τύπο, να εκτιμήσει τον αριθμό των δεδομένων που απαιτούνται για τη λύση συγκεκριμένου προβλήματος ή να εκτιμήσει ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για τη λύση του. Παραδείγματα που ελέγχουν την κατανόηση είναι: Πόσο θα μεταβληθεί η δύναμη που ασκείται μεταξύ δύο φορτισμένων σωματιδίων αν διπλασιαστεί η απόσταση στην οποία βρίσκονται; Πώς δικαιολογείται ότι μια μικρή βελόνα, αν τοποθετηθεί οριζόντια στην επιφάνεια του νερού, είναι δυνατόν να επιπλεύσει; Πώς ερμηνεύεται η μίτωση; Στην εφαρμογή τα παιδιά πρέπει όχι απλώς να κατανοούν, όπως προηγουμένως, αλλά και να εφαρμόζουν νόμους και θεωρίες για να λύνουν πρακτικά και συγκεκριμένα προβλήματα, να φτιάχνουν χάρτες και διαγράμματα και να εφαρμόζουν σωστά μεθόδους και διαδικασίες. Γενικά η λέξη «εφαρμόζουν» αναφέρεται στην ικανότητα να χρησιμοποιούν αποκτημένες γνώσεις σε νέες συγκεκριμένες καταστάσεις. Η μάθηση εδώ απαιτεί υψηλότερο επίπεδο ικανότητας από αυτό που αναφέρθηκε προηγουμένως στην κατανόηση. Παραδείγματα ερωτήσεων εφαρμογής: Πώς υπολογίζεται η γραμμική ταχύτητα ενός δορυφόρου, όταν είναι γνωστό το ύψος στο οποίο περιστρέφεται γύρω από τη γη, καθώς επίσης και η επιτάχυνση της βαρύτητας στο ύψος αυτό; Πώς με τη βοήθεια της θερμότητας θα βγάλεις το σκέπασμα μιας φιάλης; Πώς θα παρατηρήσεις τα κύτταρα της γύρης στο μικροσκόπιο; Στην ανάλυση τα παιδιά μπορούν να ξεχωρίζουν τις υποθέσεις από τα συμπεράσματα. Δηλαδή, μπορούν να αναλύσουν την οργανική δομή ενός έργου τέχνης, ενός μουσικού κομματιού, ενός λογοτεχνήματος, ενός προβλήματος. Συνεπώς ανάλυση είναι η ικανότητα του παιδιού να κομματιάζει ένα έργο στα μέρη που το αποτελούν ώστε η δομή του να γίνει κατανοητή. Έτσι, για να λύσει ένα πρόβλημα μπορεί να το αναλύσει σε μικρότερα προβλήματα των οποίων βρίσκει εύκολα τη λύση. Η μάθηση αντιπροσωπεύει ένα υψηλότερο διανοητικό επίπεδο από εκείνο της κατανόησης και εφαρμογής. Παραδείγματα ερωτήσεων με τα οποία ελέγχονται οι αναλυτικές ικανότητες του μαθητή: Μπορείς να βρεις αναλογίες μεταξύ της αντίστασης ενός αγωγού και της χωρητικότητας ενός πυκνωτή; Πώς θα ερευνήσουμε αν ο σίδηρος και ο χαλκός έχουν παρόμοιες χημικές ιδιότητες; Τι κοινά έχουν μεταξύ τους αυτά τα ζώα (π.χ. ο λαγός και ο σκύλος); Οι αντικειμενικοί στόχοι που περιλαμβάνονται στην κατηγορία της σύνθεσης είναι η ικανότητα του μαθητή να γράψει με καλά οργανωμένο τρόπο, να δώσει μια καλή ομιλία, να γράψει μια δημιουργική εργασία, να σχεδιάσει ένα πείραμα για να επαληθεύσει μια υπόθεση, να χρησιμοποιήσει γνώσεις από διάφορες περιοχές για να λύσει ένα πρόβλημα κτλ. Δηλαδή η σύνθεση αναφέρεται στην ικανότητα του μαθητή να τοποθετεί τα διάφορα μέρη μαζί για να φτιάχνει ένα καινούριο σύνολο. Για αυτήν απαιτείται φαντασία, πρωτοτυπία και δημιουργική ικανότητα. Η μάθηση εδώ χαρακτηρίζεται από δημιουργική συμπεριφορά και φέρνει τη σφραγίδα της προσωπικότητας του μαθητή. Παραδείγματα: Τι υποθέσεις κάνεις γι' αυτό το πρόβλημα; Μελέτησε ένα δικό σου τρόπο παρασκευής οινοπνεύματος. Πρότεινε ένα μοντέλο που να εξηγεί ικανοποιητικά τη μεταβίβαση των κληρονομικών ιδιοτήτων. Αξιολόγηση είναι η ικανότητα να κρίνει τη λογική συνοχή ενός γραπτού δοκιμίου, την αξία ενός έργου τέχνης χρησιμοποιώντας αντικειμενικά ή υποκειμενικά κριτήρια. Συνεπώς η αξιολόγηση σχετίζεται με την ικανότητα να κρίνει την αξία του υλικού που χρησιμοποιείται για ένα συγκεκριμένο σκοπό. Αυτό το υλικό είναι δυνατόν να είναι τα συμπεράσματα της έρευνας, θεωρίες, δηλώσεις κτλ.

Στην συναισθηματική περιοχή ο Bloom περιέλαβε στόχους που αναφέρονται στο συναίσθημα (αποδοχή, αντίδραση, αξία, οργάνωση και χαρακτηρισμός). Συγκεκριμένα, η αποδοχή η οποία περιλαμβάνει, την ενημέρωση, την επιθυμία για την αποδοχή και την ελεγχόμενη ή επιλεκτική προσοχή, η  αντίδραση η οποία αφορά στην ενεργό αντίδραση και συμμετοχή και περιλαμβάνει τη συγκατάθεση στην αντίδραση, την προθυμία για αντίδραση και την ικανοποίηση από την αντίδραση. Επίσης η αξία αφορά στη συσχέτιση μιας αξίας με ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, ένα φαινόμενο ή μια συμπεριφορά, και περιλαμβάνει  την αποδοχή μιας αξίας, την προτίμηση για μια αξία και τη δέσμευση ή πίστη σε ένα σύνολο αξιών. Στο επίπεδο της οργάνωσης περιλαμβάνονται η σύλληψη της έννοιας μιας αξίας και η οργάνωση ενός συστήματος αξιών. Τέλος, ο χαρακτηρισμός περιλαμβάνει την οργάνωση των αξιών σε μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία ζωής και τη συνέπεια προς τις αξίες που αποδέχεται.

Στην ψυχοκινητική περιοχή με βάση τη μεθοδολογία της ομάδας του Bloom, έγιναν διάφορες προσπάθειες για τη σύνταξη μιας ταξινομίας εκπαιδευτικών στόχων με γενική αποδοχή και ισχύ και για την ψυχοκινητική περιοχή, οι οποίες όμως δεν κατέληξαν σε απόλυτα θετικά  αποτελέσματα. Στη συνέχεια, ακολούθησαν προσπάθειες για τη σύνταξη ταξινομιών ψυχοκινητικών στόχων για επιμέρους μαθήματα, όπως τα μαθήματα της αισθητικής και της φυσικής αγωγής, με κριτήριο το βαθμό του συντονισμού των κινήσεων.

Συμπερασματικά οι στόχοι στην Εκπαιδευτική Πράξη κατά Bloom είναι  η μερικότερη έκφραση των γενικών και ειδικών σκοπών της εκπαίδευσης, η οριοθέτηση του τι πρέπει να γίνει μέσα στην τάξη, σε κάθε μάθημα και ο προσανατολισμός σε σταθερή βάση και υπηρέτηση των εκπαιδευτικών σκοπών. Είναι προτάσεις που προσδιορίζουν με ακρίβεια και σαφήνεια το «τι » οι μαθητές θα είναι ικανοί να κάνουν ως αποτέλεσμα μιας διδασκαλίας.

 

Κωνσταντίνα Πλευριά

Καθηγήτρια Κοινωνικής Θεολογίας.

 
Εκπαιδευτικά Θέματα
Οδηγός Συμπλήρωσης Αίτησης Υποψηφίων Στρατιωτικών Σχολών

Για ακόμη μια χρονιά η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού για τη βοήθεια των υποψηφίων των στρατιωτικών σχολών στη σωστή συμπλήρωση των αιτήσεών τους, δημιούργησε έναν Οδηγό Συμπλήρωσης Αίτησης Υποψηφίων Στρατιωτικών Σχολών.

Read more...
 
Όσα πρέπει να ξέρουν οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές

Με αφορμή την επικείμενη έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων παρουσιάζονται μια σειρά από πληροφορίες, ερωτήσεις - απαντήσεις καθώς και παλιότερες αναρτήσεις του Υπουργείου Παιδείας προς ενημέρωση των υποψηφίων.

Read more...
 
Δωρέαν συγγράμματα για το 2ο πτυχίο

Δωρεάν έντυπα διδακτικά συγγράμματα θα χορηγούνται σε φοιτητές που παρακολουθούν πρόγραμμα σπουδών για τη λήψη δεύτερου πτυχίου.

Read more...
 
Εκδόσεις
Banner

Εκδόσεις Σιγαρέτα - Εκδόσεις και Περιοδικό Οδός Πανός

Μελέτες, διακοσμήσεις

Αρχιτεκτονικές μελέτες

Εκδόσεις αδειών,αναπαλαιώσεις, ανακαινίσεις,διαμορφώσεις εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, διακοσμήσεις,δώστε αξία στο ακίνητό σας

Τηλ: 210 8962996

κιν: 6944724597

Banner
Μουσείο Ακρόπολης
Banner
Fuehrungen durch das Neue Akropolismuseum
Guided Tour of the Acropolis Museum
Εκπαίδευση και κοινωνία
Περισσότερες μετακινήσεις υποψηφίων για τα ΑΕΙ θα καλύψει φέτος το υπουργείο

04 04 16 ejetaseis

Με τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε σήμερα και ψηφίζεται την Πέμπτη λύνεται το θέμα της μετακίνησης, διαμονής και διατροφής των μαθητών που δίνουν πανελλαδικές σε άλλο λύκειο από εκείνο στο οποίο φοιτούν.

Read more...
 
Πως Έλληνες φοιτητές μπορούν να γνωρίσουν την ακαδημαϊκή πραγματικότητα του εξωτερικού δωρεάν.

Ενας από τους άξονες των αλλαγών αφορά το λύκειο, το οποίο πρέπει να πάψει να είναι προθάλαμος για την είσοδο στα πανεπιστήμια, αλλά να λειτουργεί ως αυτοτελής βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος

Το Corallia και οι σύλλογοι Ελλήνων φοιτητών σε πέντε πανεπιστήμια της Αμερικής (Stanford, Berkeley, MIT, Georgia Tech, UC San Diego) οργανώνουν κάθε χρόνο το «Educational Trip».

Read more...
 
Ολο και περισσότερα σχολεία ζητούν δωρεάν γεύματα

Ολο και περισσότερα σχολεία ζητούν δωρεάν γεύματα

Αιτήσεις που αντιστοιχούν σε 260.000 μαθητές έχουν υποβληθεί στο Πρόγραμμα Διατροφή του Ινστιτούτου Prolepsis και του «Βήματος»

Read more...
 
Εκδηλώσεις – Εκθέσεις – Φεστιβάλ
Γιάννης Χαρούλης: Οι πρώτες συναυλίες για το καλοκαίρι 2016

Γιάννης Χαρούλης: Οι πρώτες συναυλίες για το καλοκαίρι 2016

Μετά από έναν χειμώνα απουσίας από τη συναυλιακή σκηνή και την προετοιμασία της νέας του δισκογραφικής δουλειάς που θα κυκλοφορήσει σύντομα, ο Γιάννης Χαρούλης θα κάνει και φέτος, ένα μεγάλο καλοκαιρινό μουσικό ταξίδι ανά την Ελλάδα.

Read more...
 
Ο Διονύσης Σαββόπουλος live στο Φουγάρο

alt

ο Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Απριλίου στις 10μμ, το Φουγάρο υποδέχεται στους υπαίθριους χώρους του για δύο βραδιές το Διονύση Σαββόπουλο

Read more...
 
Sani Festival 2016: Μία γεύση από το φετινό φεστιβάλ

Sani Festival 2016: Μία γεύση από το φετινό φεστιβάλ

SANI FESTIVAL 2016 :: Highlights

Read more...
 
Εκδηλώσεις στα Πανεπιστήμια
Διημερίδα με θέμα "Η Μουσική στην Εκπαιδευτική Διαδικασία"

Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο by sponsor" target="a652c_1462551571_wwwuoagr_267324" style="color: #0b77b6; left: auto; top: auto;">ΠΛΑΊΣΙΟ του εορτασμού των 25 ετών από την ίδρυσή του, διοργανώνει διημερίδα με θέμα «η Μουσική στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», σε συνεργασία με τη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής.

Read more...
 
ΤΜΣ: Pianodrum με τους Christof Moser και Alex Dostal [11/5/16]

Το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου πραγματοποιεί Συναυλία Μουσικής Δωματίου

Read more...
 
Ομαδικό εργαστήριο για την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα

Κοινωνικές επιχειρήσεις! Μάθε, δράσε, επιχείρησέ το!

Read more...