ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ

24ου ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 2014 για την ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΕΣΔΔΑ)

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ – ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΡΟΣΙΤΕΣ ΤΙΜΕΣ

Ο oeap.gr διοργανώνει νέα τμήματα προετοιμασίας για το διαγωνισμό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ), καθώς και ευέλικτα επαναληπτικά υποστηρικτικά μαθήματα, παρέχοντας πλούσιο και επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό υλικό.

 

Ρωτήστε μας για τα ευέλικτα υποστηρικτικά μας προγράμματα, που προσαρμόζονται στις δικές σας ανάγκες! τηλ 2110136761


www.oasep.gr Εξειδικευμένο κέντρο ΠΟΡΕΙΑ www.oeap.gr

Διδακτικοί στόχοι κατά B. Bloom

Το 1956 ο Bloom και οι συνεργάτες του πρότειναν την πρώτη και ευρύτατα γνωστή και αποδεκτή ταξινομία εκπαιδευτικών στόχων, σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί στόχοι διακρίνονται σε τρεις μεγάλες περιοχές, τη γνωστική περιοχή, στην οποία κατετάγησαν οι στόχοι που σχετίζονται με την απόκτηση της γνώσης και την ανάπτυξη των διανοητικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων, ... τη συναισθηματική περιοχή, στην οποία περιέλαβαν τους στόχους που αναφέρονται σε συναισθήματα, στάσεις, πίστεις και αξίες και την ψυχοκινητική περιοχή, στην οποία ενέταξαν τους στόχους εκείνους που αποβλέπουν στην ανάπτυξη φυσικών δεξιοτήτων, δηλαδή στην εκτέλεση και το συντονισμό των διαφόρων κινήσεων του σώματος.

Συγκεκριμένα στην γνωστική περιοχή ανήκουν η γνώση σαν απομνημόνευση με ανάκληση ή αναγνώριση μιας ιδέας ή ενός φαινομένου για το οποίο ο μαθητής απέκτησε εμπειρία στο σχολείο. Η γνώση, εκτός από την απομνημόνευση, απαιτεί και διαδικασίες συσχέτισης και επεξεργασίας. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει γνώση ορολογίας, ταξινομήσεις, κριτήρια, μεθοδολογία, αρχές, θεωρίες. Η κατανόηση είναι η δυνατότητα του μαθητή να αναδιοργανώνει, να τακτοποιεί κατά άλλο τρόπο και να ερμηνεύει κριτικά τα δεδομένα. Αντιπροσωπεύει ένα υψηλότερο επίπεδο γνώσης. Όταν ο μαθητής έχει κατανοήσει αυτό που διάβασε, είναι σε θέση να δώσει μια περίληψη, να απαντήσει σε ερωτήσεις που βασίζονται σ' αυτό. Αν του δοθεί μια γραφική παράσταση, μπορεί να βγάλει συμπεράσματα. Είναι σε θέση να διερευνήσει ένα μαθηματικό τύπο, να εκτιμήσει τον αριθμό των δεδομένων που απαιτούνται για τη λύση συγκεκριμένου προβλήματος ή να εκτιμήσει ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για τη λύση του. Παραδείγματα που ελέγχουν την κατανόηση είναι: Πόσο θα μεταβληθεί η δύναμη που ασκείται μεταξύ δύο φορτισμένων σωματιδίων αν διπλασιαστεί η απόσταση στην οποία βρίσκονται; Πώς δικαιολογείται ότι μια μικρή βελόνα, αν τοποθετηθεί οριζόντια στην επιφάνεια του νερού, είναι δυνατόν να επιπλεύσει; Πώς ερμηνεύεται η μίτωση; Στην εφαρμογή τα παιδιά πρέπει όχι απλώς να κατανοούν, όπως προηγουμένως, αλλά και να εφαρμόζουν νόμους και θεωρίες για να λύνουν πρακτικά και συγκεκριμένα προβλήματα, να φτιάχνουν χάρτες και διαγράμματα και να εφαρμόζουν σωστά μεθόδους και διαδικασίες. Γενικά η λέξη «εφαρμόζουν» αναφέρεται στην ικανότητα να χρησιμοποιούν αποκτημένες γνώσεις σε νέες συγκεκριμένες καταστάσεις. Η μάθηση εδώ απαιτεί υψηλότερο επίπεδο ικανότητας από αυτό που αναφέρθηκε προηγουμένως στην κατανόηση. Παραδείγματα ερωτήσεων εφαρμογής: Πώς υπολογίζεται η γραμμική ταχύτητα ενός δορυφόρου, όταν είναι γνωστό το ύψος στο οποίο περιστρέφεται γύρω από τη γη, καθώς επίσης και η επιτάχυνση της βαρύτητας στο ύψος αυτό; Πώς με τη βοήθεια της θερμότητας θα βγάλεις το σκέπασμα μιας φιάλης; Πώς θα παρατηρήσεις τα κύτταρα της γύρης στο μικροσκόπιο; Στην ανάλυση τα παιδιά μπορούν να ξεχωρίζουν τις υποθέσεις από τα συμπεράσματα. Δηλαδή, μπορούν να αναλύσουν την οργανική δομή ενός έργου τέχνης, ενός μουσικού κομματιού, ενός λογοτεχνήματος, ενός προβλήματος. Συνεπώς ανάλυση είναι η ικανότητα του παιδιού να κομματιάζει ένα έργο στα μέρη που το αποτελούν ώστε η δομή του να γίνει κατανοητή. Έτσι, για να λύσει ένα πρόβλημα μπορεί να το αναλύσει σε μικρότερα προβλήματα των οποίων βρίσκει εύκολα τη λύση. Η μάθηση αντιπροσωπεύει ένα υψηλότερο διανοητικό επίπεδο από εκείνο της κατανόησης και εφαρμογής. Παραδείγματα ερωτήσεων με τα οποία ελέγχονται οι αναλυτικές ικανότητες του μαθητή: Μπορείς να βρεις αναλογίες μεταξύ της αντίστασης ενός αγωγού και της χωρητικότητας ενός πυκνωτή; Πώς θα ερευνήσουμε αν ο σίδηρος και ο χαλκός έχουν παρόμοιες χημικές ιδιότητες; Τι κοινά έχουν μεταξύ τους αυτά τα ζώα (π.χ. ο λαγός και ο σκύλος); Οι αντικειμενικοί στόχοι που περιλαμβάνονται στην κατηγορία της σύνθεσης είναι η ικανότητα του μαθητή να γράψει με καλά οργανωμένο τρόπο, να δώσει μια καλή ομιλία, να γράψει μια δημιουργική εργασία, να σχεδιάσει ένα πείραμα για να επαληθεύσει μια υπόθεση, να χρησιμοποιήσει γνώσεις από διάφορες περιοχές για να λύσει ένα πρόβλημα κτλ. Δηλαδή η σύνθεση αναφέρεται στην ικανότητα του μαθητή να τοποθετεί τα διάφορα μέρη μαζί για να φτιάχνει ένα καινούριο σύνολο. Για αυτήν απαιτείται φαντασία, πρωτοτυπία και δημιουργική ικανότητα. Η μάθηση εδώ χαρακτηρίζεται από δημιουργική συμπεριφορά και φέρνει τη σφραγίδα της προσωπικότητας του μαθητή. Παραδείγματα: Τι υποθέσεις κάνεις γι' αυτό το πρόβλημα; Μελέτησε ένα δικό σου τρόπο παρασκευής οινοπνεύματος. Πρότεινε ένα μοντέλο που να εξηγεί ικανοποιητικά τη μεταβίβαση των κληρονομικών ιδιοτήτων. Αξιολόγηση είναι η ικανότητα να κρίνει τη λογική συνοχή ενός γραπτού δοκιμίου, την αξία ενός έργου τέχνης χρησιμοποιώντας αντικειμενικά ή υποκειμενικά κριτήρια. Συνεπώς η αξιολόγηση σχετίζεται με την ικανότητα να κρίνει την αξία του υλικού που χρησιμοποιείται για ένα συγκεκριμένο σκοπό. Αυτό το υλικό είναι δυνατόν να είναι τα συμπεράσματα της έρευνας, θεωρίες, δηλώσεις κτλ.

Στην συναισθηματική περιοχή ο Bloom περιέλαβε στόχους που αναφέρονται στο συναίσθημα (αποδοχή, αντίδραση, αξία, οργάνωση και χαρακτηρισμός). Συγκεκριμένα, η αποδοχή η οποία περιλαμβάνει, την ενημέρωση, την επιθυμία για την αποδοχή και την ελεγχόμενη ή επιλεκτική προσοχή, η  αντίδραση η οποία αφορά στην ενεργό αντίδραση και συμμετοχή και περιλαμβάνει τη συγκατάθεση στην αντίδραση, την προθυμία για αντίδραση και την ικανοποίηση από την αντίδραση. Επίσης η αξία αφορά στη συσχέτιση μιας αξίας με ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, ένα φαινόμενο ή μια συμπεριφορά, και περιλαμβάνει  την αποδοχή μιας αξίας, την προτίμηση για μια αξία και τη δέσμευση ή πίστη σε ένα σύνολο αξιών. Στο επίπεδο της οργάνωσης περιλαμβάνονται η σύλληψη της έννοιας μιας αξίας και η οργάνωση ενός συστήματος αξιών. Τέλος, ο χαρακτηρισμός περιλαμβάνει την οργάνωση των αξιών σε μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία ζωής και τη συνέπεια προς τις αξίες που αποδέχεται.

Στην ψυχοκινητική περιοχή με βάση τη μεθοδολογία της ομάδας του Bloom, έγιναν διάφορες προσπάθειες για τη σύνταξη μιας ταξινομίας εκπαιδευτικών στόχων με γενική αποδοχή και ισχύ και για την ψυχοκινητική περιοχή, οι οποίες όμως δεν κατέληξαν σε απόλυτα θετικά  αποτελέσματα. Στη συνέχεια, ακολούθησαν προσπάθειες για τη σύνταξη ταξινομιών ψυχοκινητικών στόχων για επιμέρους μαθήματα, όπως τα μαθήματα της αισθητικής και της φυσικής αγωγής, με κριτήριο το βαθμό του συντονισμού των κινήσεων.

Συμπερασματικά οι στόχοι στην Εκπαιδευτική Πράξη κατά Bloom είναι  η μερικότερη έκφραση των γενικών και ειδικών σκοπών της εκπαίδευσης, η οριοθέτηση του τι πρέπει να γίνει μέσα στην τάξη, σε κάθε μάθημα και ο προσανατολισμός σε σταθερή βάση και υπηρέτηση των εκπαιδευτικών σκοπών. Είναι προτάσεις που προσδιορίζουν με ακρίβεια και σαφήνεια το «τι » οι μαθητές θα είναι ικανοί να κάνουν ως αποτέλεσμα μιας διδασκαλίας.

 

Κωνσταντίνα Πλευριά

Καθηγήτρια Κοινωνικής Θεολογίας.

 
Εκδόσεις
Banner

Εκδόσεις Σιγαρέτα - Εκδόσεις και Περιοδικό Οδός Πανός

Εκπαιδευτικά Θέματα
Μητροπολιτικό Κολέγιο: Πολυτεχνική Σχολή και Τμήματα Τεχνών

Στο Μητροπολιτικό Κολέγιο, το οποίο είναι μέλος του ομίλου Ακμή,
Read more...
 
Καθιερώνεται Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού καθιερώνεται η πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους,

Read more...
 
Οπλα κατά της ανεργίας τα πτυχία

Τα στοιχεία για την εκπαίδευση παρουσίασε ο ΟΟΣΑ μέσα από την ετήσια έκθεση που δημοσιοποιήθηκε χτες και στην οποία για άλλη μια φορά τονίζεται ότι

Read more...
 
Μελέτες, διακοσμήσεις

Αρχιτεκτονικές μελέτες

Εκδόσεις αδειών,αναπαλαιώσεις, ανακαινίσεις,διαμορφώσεις εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, διακοσμήσεις,δώστε αξία στο ακίνητό σας

Τηλ: 210 8962996

κιν: 6944724597

Banner
Αγορά εργασίας

To OEAP.GR αναζητεί για συνεργασία πτυχιούχους διαφόρων ειδικοτήτων με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό

Στείλτε μας το βιογραφικό σας  στο e-mail hr@oasep.gr
προσθέτωντας στον τίτλο "BIO-ΕΚΠ-2014".
Μουσείο Ακρόπολης
Banner
Fuehrungen durch das Neue Akropolismuseum
Guided Tour of the Acropolis Museum
Εκπαίδευση και κοινωνία
Σχολείο θα γίνει και πάλι από το 2015 η ιστορική «Βίλα Αμαλία»

Σχολείο θα γίνει και πάλι από το 2015 η ιστορική «Βίλα Αμαλία»

 

Το 67ο Γενικό Λύκειο, το οποίο σήμερα λειτουργεί σε μισθωμένο κτήριο με ενοίκιο 11.200 ευρώ το μήνα,

Read more...
 
Και όμως οι νέοι διαβάζουν βιβλία παρά τα τάμπλετ και τα smartphones

Και όμως οι νέοι διαβάζουν βιβλία παρά τα τάμπλετ και τα smartphones

Ερευνες δείχνουν τη νέα γενιά να διαβάζει περισσότερο από την προηγούμενη

Read more...
 
Τα ελληνόπουλα διαλέγουν επάγγελμα «κατά μάνα, κατά κύρη»

Τα ελληνόπουλα διαλέγουν επάγγελμα «κατά μάνα, κατά κύρη»

Το επάγγελμα του γονέα φαίνεται ότι ακολουθεί ένα σημαντικό ποσοστό των παιδιών στην Ελλάδα,

Read more...
 
Εκδηλώσεις – Εκθέσεις – Φεστιβάλ
Ντόλλυ, η προξενήτρα, του Θόρντον Ουάιλντερ στο Θέατρο Αλίκ
Ντόλλυ, η προξενήτρα, του Θόρντον Ουάιλντερ στο Θέατρο Αλίκη

Αθηναϊκά Θέατρα θα εγκαινιάσουν τις θεατρικές τους δραστηριότητες στο θέατρο Αλίκη με το έργο του Θόρντον Ουάιλντερ «Ντόλλυ, η προξενήτρα»,

Read more...
 
Άντρες έτοιμοι για όλα: 3ος χρόνος στο Θέατρο Λαμπέτη
Άντρες έτοιμοι για όλα: 3ος χρόνος στο Θέατρο Λαμπέτη

Τα έδωσαν όλα και μας έκαναν να κλαίμε από τα γέλια.

Read more...
 
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής

Την «αβάν πρεμιέρ» του αρχιμουσικού Στέφανου Τσιαλή στο πόντιουμ της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών,

Read more...
 
Γνώμες για τα εκκλησιαστικά
Κυθήρων Σεραφείμ: «Με το αντιρατσιστικό, η Πολιτεία νομιμοποιεί το σοδομισμό, την παρανομία και την ηθική παραλυσία»!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ,

Read more...
 
Ἐπετειακή Ἐπιστημονική Ἡμερίδα μέ θέμα: «Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός καί Χριστοφόρος ὁ Παπουλᾶκος: Οἱ ἐθνομάρτυρες καί προστάτες τῆς Ρωμηοσύνης»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Κυριακή, 28η Σεπτεμβρίου 2014

 

 Ἡ Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη καί ἡ ἐνορία Κοιμήσεως Θεοτόκου Τροπαίων τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως  ἔχουν τήν τιμή νά σᾶς προσκαλέσουν

Read more...
 
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς: «Χωρὶς θρησκεία καὶ ἑλληνικὴ γλώσσα, διαλύεται ἡ Πατρίδα μας»

αγιος κοσμας γλωσσα θρησκεια ελλαδα

 

Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου

Read more...