ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

.....................ΠΟΡΕΙΑ.......................


•ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ •ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ

 

•ΠΑΡΟΧΗ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ •ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

•ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Υποστήριξη εργασιών ΕΑΠ και σημειώσεις σε ενα πακέτο!
Ζητήστε το ΤΩΡΑ!!

www.oasep.gr Εξειδικευμένο κέντρο ΠΟΡΕΙΑ www.oeap.gr

Ρωτήστε μας για τα ευέλικτα υποστηρικτικά μας προγράμματα, που προσαρμόζονται στις δικές σας ανάγκες! τηλ 2110136761

Διδακτικοί στόχοι κατά B. Bloom

Το 1956 ο Bloom και οι συνεργάτες του πρότειναν την πρώτη και ευρύτατα γνωστή και αποδεκτή ταξινομία εκπαιδευτικών στόχων, σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί στόχοι διακρίνονται σε τρεις μεγάλες περιοχές, τη γνωστική περιοχή, στην οποία κατετάγησαν οι στόχοι που σχετίζονται με την απόκτηση της γνώσης και την ανάπτυξη των διανοητικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων, ... τη συναισθηματική περιοχή, στην οποία περιέλαβαν τους στόχους που αναφέρονται σε συναισθήματα, στάσεις, πίστεις και αξίες και την ψυχοκινητική περιοχή, στην οποία ενέταξαν τους στόχους εκείνους που αποβλέπουν στην ανάπτυξη φυσικών δεξιοτήτων, δηλαδή στην εκτέλεση και το συντονισμό των διαφόρων κινήσεων του σώματος.

Συγκεκριμένα στην γνωστική περιοχή ανήκουν η γνώση σαν απομνημόνευση με ανάκληση ή αναγνώριση μιας ιδέας ή ενός φαινομένου για το οποίο ο μαθητής απέκτησε εμπειρία στο σχολείο. Η γνώση, εκτός από την απομνημόνευση, απαιτεί και διαδικασίες συσχέτισης και επεξεργασίας. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει γνώση ορολογίας, ταξινομήσεις, κριτήρια, μεθοδολογία, αρχές, θεωρίες. Η κατανόηση είναι η δυνατότητα του μαθητή να αναδιοργανώνει, να τακτοποιεί κατά άλλο τρόπο και να ερμηνεύει κριτικά τα δεδομένα. Αντιπροσωπεύει ένα υψηλότερο επίπεδο γνώσης. Όταν ο μαθητής έχει κατανοήσει αυτό που διάβασε, είναι σε θέση να δώσει μια περίληψη, να απαντήσει σε ερωτήσεις που βασίζονται σ' αυτό. Αν του δοθεί μια γραφική παράσταση, μπορεί να βγάλει συμπεράσματα. Είναι σε θέση να διερευνήσει ένα μαθηματικό τύπο, να εκτιμήσει τον αριθμό των δεδομένων που απαιτούνται για τη λύση συγκεκριμένου προβλήματος ή να εκτιμήσει ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για τη λύση του. Παραδείγματα που ελέγχουν την κατανόηση είναι: Πόσο θα μεταβληθεί η δύναμη που ασκείται μεταξύ δύο φορτισμένων σωματιδίων αν διπλασιαστεί η απόσταση στην οποία βρίσκονται; Πώς δικαιολογείται ότι μια μικρή βελόνα, αν τοποθετηθεί οριζόντια στην επιφάνεια του νερού, είναι δυνατόν να επιπλεύσει; Πώς ερμηνεύεται η μίτωση; Στην εφαρμογή τα παιδιά πρέπει όχι απλώς να κατανοούν, όπως προηγουμένως, αλλά και να εφαρμόζουν νόμους και θεωρίες για να λύνουν πρακτικά και συγκεκριμένα προβλήματα, να φτιάχνουν χάρτες και διαγράμματα και να εφαρμόζουν σωστά μεθόδους και διαδικασίες. Γενικά η λέξη «εφαρμόζουν» αναφέρεται στην ικανότητα να χρησιμοποιούν αποκτημένες γνώσεις σε νέες συγκεκριμένες καταστάσεις. Η μάθηση εδώ απαιτεί υψηλότερο επίπεδο ικανότητας από αυτό που αναφέρθηκε προηγουμένως στην κατανόηση. Παραδείγματα ερωτήσεων εφαρμογής: Πώς υπολογίζεται η γραμμική ταχύτητα ενός δορυφόρου, όταν είναι γνωστό το ύψος στο οποίο περιστρέφεται γύρω από τη γη, καθώς επίσης και η επιτάχυνση της βαρύτητας στο ύψος αυτό; Πώς με τη βοήθεια της θερμότητας θα βγάλεις το σκέπασμα μιας φιάλης; Πώς θα παρατηρήσεις τα κύτταρα της γύρης στο μικροσκόπιο; Στην ανάλυση τα παιδιά μπορούν να ξεχωρίζουν τις υποθέσεις από τα συμπεράσματα. Δηλαδή, μπορούν να αναλύσουν την οργανική δομή ενός έργου τέχνης, ενός μουσικού κομματιού, ενός λογοτεχνήματος, ενός προβλήματος. Συνεπώς ανάλυση είναι η ικανότητα του παιδιού να κομματιάζει ένα έργο στα μέρη που το αποτελούν ώστε η δομή του να γίνει κατανοητή. Έτσι, για να λύσει ένα πρόβλημα μπορεί να το αναλύσει σε μικρότερα προβλήματα των οποίων βρίσκει εύκολα τη λύση. Η μάθηση αντιπροσωπεύει ένα υψηλότερο διανοητικό επίπεδο από εκείνο της κατανόησης και εφαρμογής. Παραδείγματα ερωτήσεων με τα οποία ελέγχονται οι αναλυτικές ικανότητες του μαθητή: Μπορείς να βρεις αναλογίες μεταξύ της αντίστασης ενός αγωγού και της χωρητικότητας ενός πυκνωτή; Πώς θα ερευνήσουμε αν ο σίδηρος και ο χαλκός έχουν παρόμοιες χημικές ιδιότητες; Τι κοινά έχουν μεταξύ τους αυτά τα ζώα (π.χ. ο λαγός και ο σκύλος); Οι αντικειμενικοί στόχοι που περιλαμβάνονται στην κατηγορία της σύνθεσης είναι η ικανότητα του μαθητή να γράψει με καλά οργανωμένο τρόπο, να δώσει μια καλή ομιλία, να γράψει μια δημιουργική εργασία, να σχεδιάσει ένα πείραμα για να επαληθεύσει μια υπόθεση, να χρησιμοποιήσει γνώσεις από διάφορες περιοχές για να λύσει ένα πρόβλημα κτλ. Δηλαδή η σύνθεση αναφέρεται στην ικανότητα του μαθητή να τοποθετεί τα διάφορα μέρη μαζί για να φτιάχνει ένα καινούριο σύνολο. Για αυτήν απαιτείται φαντασία, πρωτοτυπία και δημιουργική ικανότητα. Η μάθηση εδώ χαρακτηρίζεται από δημιουργική συμπεριφορά και φέρνει τη σφραγίδα της προσωπικότητας του μαθητή. Παραδείγματα: Τι υποθέσεις κάνεις γι' αυτό το πρόβλημα; Μελέτησε ένα δικό σου τρόπο παρασκευής οινοπνεύματος. Πρότεινε ένα μοντέλο που να εξηγεί ικανοποιητικά τη μεταβίβαση των κληρονομικών ιδιοτήτων. Αξιολόγηση είναι η ικανότητα να κρίνει τη λογική συνοχή ενός γραπτού δοκιμίου, την αξία ενός έργου τέχνης χρησιμοποιώντας αντικειμενικά ή υποκειμενικά κριτήρια. Συνεπώς η αξιολόγηση σχετίζεται με την ικανότητα να κρίνει την αξία του υλικού που χρησιμοποιείται για ένα συγκεκριμένο σκοπό. Αυτό το υλικό είναι δυνατόν να είναι τα συμπεράσματα της έρευνας, θεωρίες, δηλώσεις κτλ.

Στην συναισθηματική περιοχή ο Bloom περιέλαβε στόχους που αναφέρονται στο συναίσθημα (αποδοχή, αντίδραση, αξία, οργάνωση και χαρακτηρισμός). Συγκεκριμένα, η αποδοχή η οποία περιλαμβάνει, την ενημέρωση, την επιθυμία για την αποδοχή και την ελεγχόμενη ή επιλεκτική προσοχή, η  αντίδραση η οποία αφορά στην ενεργό αντίδραση και συμμετοχή και περιλαμβάνει τη συγκατάθεση στην αντίδραση, την προθυμία για αντίδραση και την ικανοποίηση από την αντίδραση. Επίσης η αξία αφορά στη συσχέτιση μιας αξίας με ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, ένα φαινόμενο ή μια συμπεριφορά, και περιλαμβάνει  την αποδοχή μιας αξίας, την προτίμηση για μια αξία και τη δέσμευση ή πίστη σε ένα σύνολο αξιών. Στο επίπεδο της οργάνωσης περιλαμβάνονται η σύλληψη της έννοιας μιας αξίας και η οργάνωση ενός συστήματος αξιών. Τέλος, ο χαρακτηρισμός περιλαμβάνει την οργάνωση των αξιών σε μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία ζωής και τη συνέπεια προς τις αξίες που αποδέχεται.

Στην ψυχοκινητική περιοχή με βάση τη μεθοδολογία της ομάδας του Bloom, έγιναν διάφορες προσπάθειες για τη σύνταξη μιας ταξινομίας εκπαιδευτικών στόχων με γενική αποδοχή και ισχύ και για την ψυχοκινητική περιοχή, οι οποίες όμως δεν κατέληξαν σε απόλυτα θετικά  αποτελέσματα. Στη συνέχεια, ακολούθησαν προσπάθειες για τη σύνταξη ταξινομιών ψυχοκινητικών στόχων για επιμέρους μαθήματα, όπως τα μαθήματα της αισθητικής και της φυσικής αγωγής, με κριτήριο το βαθμό του συντονισμού των κινήσεων.

Συμπερασματικά οι στόχοι στην Εκπαιδευτική Πράξη κατά Bloom είναι  η μερικότερη έκφραση των γενικών και ειδικών σκοπών της εκπαίδευσης, η οριοθέτηση του τι πρέπει να γίνει μέσα στην τάξη, σε κάθε μάθημα και ο προσανατολισμός σε σταθερή βάση και υπηρέτηση των εκπαιδευτικών σκοπών. Είναι προτάσεις που προσδιορίζουν με ακρίβεια και σαφήνεια το «τι » οι μαθητές θα είναι ικανοί να κάνουν ως αποτέλεσμα μιας διδασκαλίας.

 

Κωνσταντίνα Πλευριά

Καθηγήτρια Κοινωνικής Θεολογίας.

 
Εκδόσεις
Banner

Εκδόσεις Σιγαρέτα - Εκδόσεις και Περιοδικό Οδός Πανός

Εκπαιδευτικά Θέματα
Τα επιστημονικά πεδία με τις σχολές ΑΕΙ-ΑΤΕΙ -Οι συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων

Η κατανομή σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας

Read more...
 
Η διαδρομή των γραπτών μετά τις εξετάσεις

Η διακίνηση των γραπτών από τα Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ.) στα βαθμολογικά κέντρα, αλλά και των βαθμών από τα βαθμολογικά κέντρα προς τα λύκεια είναι μία περίπλοκη διαδικασία,

Read more...
 
Η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης... γλώσσας

60 χρόνια λειτουργίας του Διδασκαλείου της Νέας Ελληνικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Read more...
 
Μελέτες, διακοσμήσεις

Αρχιτεκτονικές μελέτες

Εκδόσεις αδειών,αναπαλαιώσεις, ανακαινίσεις,διαμορφώσεις εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, διακοσμήσεις,δώστε αξία στο ακίνητό σας

Τηλ: 210 8962996

κιν: 6944724597

Banner
Αγορά εργασίας

To OEAP.GR αναζητεί για συνεργασία πτυχιούχους διαφόρων ειδικοτήτων με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό

Στείλτε μας το βιογραφικό σας  στο e-mail hr@oasep.gr
προσθέτωντας στον τίτλο "BIO-ΕΚΠ-2014".
Μουσείο Ακρόπολης
Banner
Fuehrungen durch das Neue Akropolismuseum
Guided Tour of the Acropolis Museum
Εκπαίδευση και κοινωνία
Σχολικός θησαυρός στο Διαδίκτυο

«Οταν έχεις στα χέρια σου ένα σχολικό βιβλίο, σταματάς τη συντήρησή του και αρχίζεις να το διαβάζεις», λέει η Μαρία Λυριτζή, συντηρήτρια στη βιβλιοθήκη του ΙΕΠ. Κρατά το «Αναγνωστικόν» του 1958. Κάτω,

Η «Περιστέρα», το «ηθικόν διήγημα» που εκδόθηκε εν έτει 1837 και διδασκόταν στις σχολικές τάξεις λίγο μετά την ίδρυση του πρώτου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, είναι μόνο ένα από αυτά.

Read more...
 
Το bullying δεν ξεχωρίζει «καλά» και «κακά» σχολεία

Το bullying δεν ξεχωρίζει «καλά» και «κακά» σχολεία

Το προφίλ του θύτη και του θύματος στον σχολικό εκφοβισμό και τι πρέπει να κάνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί

Read more...
 
UNICEF: Σε φθίνουσα πορεία η παιδική εργασία στην Ελλάδα

UNICEF: Σε φθίνουσα πορεία η παιδική εργασία στην Ελλάδα

Για εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο κάθε χρόνο η ζωή περνά μακριά από τις σχολικές αίθουσες.
Read more...
 
Εκδηλώσεις – Εκθέσεις – Φεστιβάλ
Gazarte Taratsa Live Sessions

Gazarte Taratsa Live Sessions

Η ταράτσα του Gazarte επιστρέφει! Ακόμα ομορφότερη από ό,τι τη θυμάστε, δεσπόζει καταπράσινη και δροσερή πλάι στα βιομηχανικά κτίρια του πάρκου της Τεχνόπολης,

Read more...
 
Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015: 60 χρόνια φεστιβάλ - Το πρόγραμμα

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015: 60 χρόνια φεστιβάλ - Το πρόγραμμα

1955-2015: Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου γιορτάζει την επέτειο εξήντα δημιουργικών χρόνων και, ως ζωντανός οργανισμός που συνδιαλέγεται με την κοινωνία, συνεχίζει τη δράση του, ενώ ταυτόχρονα αλλάζει.

Read more...
 
Δύο συναυλίες για τα 20 χρόνια μουσικής του Μίλτου Πασχαλίδη στο Θέατρο Βράχων

Δύο συναυλίες για τα 20 χρόνια μουσικής του Μίλτου Πασχαλίδη στο Θέατρο Βράχων

Ό,τι αγαπάς δεν τελειώνει... Για μαθηματικός ξεκίνησε αλλά τελικά τον κέρδισε η μουσική για τα καλά και έτσι φέτος ο Μίλτος Πασχαλίδης συμπληρώνει αισίως 20 συνεχή χρόνια προσωπικής δισκογραφίας.

Read more...
 
Γνώμες για τα εκκλησιαστικά
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου για το Σύμφωνο Συμβίωσης

kyprou-xrysostomos-570

Χαρακτήρισε τα άτομα αυτά ως πάσχοντα από ψυχολογικά προβλήματα και ζήτησε από τη Βουλή να προσέξει τις δικλείδες ασφαλείας που θα τεθούν στο θέμα των υιοθεσιών.

Read more...
 
Πειραιώς Σεραφείμ: H ομοφυλοφιλία είναι το πιο σιχαμερό και ακάθαρτο αμάρτημα

peiraiws

Δριμύ κατηγορώ του Πειραιώς Σεραφείμ ενάντια στην ομοφυλοφιλία και τους υποστηρικτές της, την οποία χαρακτηρίζει “κολοφώνα των αμαρτημάτων” και “το πιο σιχαμερό και ακάθαρτο αμάρτημα”.

Read more...
 
Γιατί στην Ορθοδοξία δεν έχουμε γυναίκες κληρικούς;

alt

Η Ορθόδοξη Εκκλησιαστική Παράδοση αποκλείει τη χειροτονία των γυναικών:
Read more...