ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ

24ου ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 2014 για την ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΕΣΔΔΑ)

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ – ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΡΟΣΙΤΕΣ ΤΙΜΕΣ

Ο oeap.gr διοργανώνει νέα τμήματα προετοιμασίας για το διαγωνισμό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ), καθώς και ευέλικτα επαναληπτικά υποστηρικτικά μαθήματα, παρέχοντας πλούσιο και επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό υλικό.

 

Ρωτήστε μας για τα ευέλικτα υποστηρικτικά μας προγράμματα, που προσαρμόζονται στις δικές σας ανάγκες! τηλ 2110136761


www.oasep.gr Εξειδικευμένο κέντρο ΠΟΡΕΙΑ www.oeap.gr

Διδακτικοί στόχοι κατά B. Bloom

Το 1956 ο Bloom και οι συνεργάτες του πρότειναν την πρώτη και ευρύτατα γνωστή και αποδεκτή ταξινομία εκπαιδευτικών στόχων, σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί στόχοι διακρίνονται σε τρεις μεγάλες περιοχές, τη γνωστική περιοχή, στην οποία κατετάγησαν οι στόχοι που σχετίζονται με την απόκτηση της γνώσης και την ανάπτυξη των διανοητικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων, ... τη συναισθηματική περιοχή, στην οποία περιέλαβαν τους στόχους που αναφέρονται σε συναισθήματα, στάσεις, πίστεις και αξίες και την ψυχοκινητική περιοχή, στην οποία ενέταξαν τους στόχους εκείνους που αποβλέπουν στην ανάπτυξη φυσικών δεξιοτήτων, δηλαδή στην εκτέλεση και το συντονισμό των διαφόρων κινήσεων του σώματος.

Συγκεκριμένα στην γνωστική περιοχή ανήκουν η γνώση σαν απομνημόνευση με ανάκληση ή αναγνώριση μιας ιδέας ή ενός φαινομένου για το οποίο ο μαθητής απέκτησε εμπειρία στο σχολείο. Η γνώση, εκτός από την απομνημόνευση, απαιτεί και διαδικασίες συσχέτισης και επεξεργασίας. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει γνώση ορολογίας, ταξινομήσεις, κριτήρια, μεθοδολογία, αρχές, θεωρίες. Η κατανόηση είναι η δυνατότητα του μαθητή να αναδιοργανώνει, να τακτοποιεί κατά άλλο τρόπο και να ερμηνεύει κριτικά τα δεδομένα. Αντιπροσωπεύει ένα υψηλότερο επίπεδο γνώσης. Όταν ο μαθητής έχει κατανοήσει αυτό που διάβασε, είναι σε θέση να δώσει μια περίληψη, να απαντήσει σε ερωτήσεις που βασίζονται σ' αυτό. Αν του δοθεί μια γραφική παράσταση, μπορεί να βγάλει συμπεράσματα. Είναι σε θέση να διερευνήσει ένα μαθηματικό τύπο, να εκτιμήσει τον αριθμό των δεδομένων που απαιτούνται για τη λύση συγκεκριμένου προβλήματος ή να εκτιμήσει ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για τη λύση του. Παραδείγματα που ελέγχουν την κατανόηση είναι: Πόσο θα μεταβληθεί η δύναμη που ασκείται μεταξύ δύο φορτισμένων σωματιδίων αν διπλασιαστεί η απόσταση στην οποία βρίσκονται; Πώς δικαιολογείται ότι μια μικρή βελόνα, αν τοποθετηθεί οριζόντια στην επιφάνεια του νερού, είναι δυνατόν να επιπλεύσει; Πώς ερμηνεύεται η μίτωση; Στην εφαρμογή τα παιδιά πρέπει όχι απλώς να κατανοούν, όπως προηγουμένως, αλλά και να εφαρμόζουν νόμους και θεωρίες για να λύνουν πρακτικά και συγκεκριμένα προβλήματα, να φτιάχνουν χάρτες και διαγράμματα και να εφαρμόζουν σωστά μεθόδους και διαδικασίες. Γενικά η λέξη «εφαρμόζουν» αναφέρεται στην ικανότητα να χρησιμοποιούν αποκτημένες γνώσεις σε νέες συγκεκριμένες καταστάσεις. Η μάθηση εδώ απαιτεί υψηλότερο επίπεδο ικανότητας από αυτό που αναφέρθηκε προηγουμένως στην κατανόηση. Παραδείγματα ερωτήσεων εφαρμογής: Πώς υπολογίζεται η γραμμική ταχύτητα ενός δορυφόρου, όταν είναι γνωστό το ύψος στο οποίο περιστρέφεται γύρω από τη γη, καθώς επίσης και η επιτάχυνση της βαρύτητας στο ύψος αυτό; Πώς με τη βοήθεια της θερμότητας θα βγάλεις το σκέπασμα μιας φιάλης; Πώς θα παρατηρήσεις τα κύτταρα της γύρης στο μικροσκόπιο; Στην ανάλυση τα παιδιά μπορούν να ξεχωρίζουν τις υποθέσεις από τα συμπεράσματα. Δηλαδή, μπορούν να αναλύσουν την οργανική δομή ενός έργου τέχνης, ενός μουσικού κομματιού, ενός λογοτεχνήματος, ενός προβλήματος. Συνεπώς ανάλυση είναι η ικανότητα του παιδιού να κομματιάζει ένα έργο στα μέρη που το αποτελούν ώστε η δομή του να γίνει κατανοητή. Έτσι, για να λύσει ένα πρόβλημα μπορεί να το αναλύσει σε μικρότερα προβλήματα των οποίων βρίσκει εύκολα τη λύση. Η μάθηση αντιπροσωπεύει ένα υψηλότερο διανοητικό επίπεδο από εκείνο της κατανόησης και εφαρμογής. Παραδείγματα ερωτήσεων με τα οποία ελέγχονται οι αναλυτικές ικανότητες του μαθητή: Μπορείς να βρεις αναλογίες μεταξύ της αντίστασης ενός αγωγού και της χωρητικότητας ενός πυκνωτή; Πώς θα ερευνήσουμε αν ο σίδηρος και ο χαλκός έχουν παρόμοιες χημικές ιδιότητες; Τι κοινά έχουν μεταξύ τους αυτά τα ζώα (π.χ. ο λαγός και ο σκύλος); Οι αντικειμενικοί στόχοι που περιλαμβάνονται στην κατηγορία της σύνθεσης είναι η ικανότητα του μαθητή να γράψει με καλά οργανωμένο τρόπο, να δώσει μια καλή ομιλία, να γράψει μια δημιουργική εργασία, να σχεδιάσει ένα πείραμα για να επαληθεύσει μια υπόθεση, να χρησιμοποιήσει γνώσεις από διάφορες περιοχές για να λύσει ένα πρόβλημα κτλ. Δηλαδή η σύνθεση αναφέρεται στην ικανότητα του μαθητή να τοποθετεί τα διάφορα μέρη μαζί για να φτιάχνει ένα καινούριο σύνολο. Για αυτήν απαιτείται φαντασία, πρωτοτυπία και δημιουργική ικανότητα. Η μάθηση εδώ χαρακτηρίζεται από δημιουργική συμπεριφορά και φέρνει τη σφραγίδα της προσωπικότητας του μαθητή. Παραδείγματα: Τι υποθέσεις κάνεις γι' αυτό το πρόβλημα; Μελέτησε ένα δικό σου τρόπο παρασκευής οινοπνεύματος. Πρότεινε ένα μοντέλο που να εξηγεί ικανοποιητικά τη μεταβίβαση των κληρονομικών ιδιοτήτων. Αξιολόγηση είναι η ικανότητα να κρίνει τη λογική συνοχή ενός γραπτού δοκιμίου, την αξία ενός έργου τέχνης χρησιμοποιώντας αντικειμενικά ή υποκειμενικά κριτήρια. Συνεπώς η αξιολόγηση σχετίζεται με την ικανότητα να κρίνει την αξία του υλικού που χρησιμοποιείται για ένα συγκεκριμένο σκοπό. Αυτό το υλικό είναι δυνατόν να είναι τα συμπεράσματα της έρευνας, θεωρίες, δηλώσεις κτλ.

Στην συναισθηματική περιοχή ο Bloom περιέλαβε στόχους που αναφέρονται στο συναίσθημα (αποδοχή, αντίδραση, αξία, οργάνωση και χαρακτηρισμός). Συγκεκριμένα, η αποδοχή η οποία περιλαμβάνει, την ενημέρωση, την επιθυμία για την αποδοχή και την ελεγχόμενη ή επιλεκτική προσοχή, η  αντίδραση η οποία αφορά στην ενεργό αντίδραση και συμμετοχή και περιλαμβάνει τη συγκατάθεση στην αντίδραση, την προθυμία για αντίδραση και την ικανοποίηση από την αντίδραση. Επίσης η αξία αφορά στη συσχέτιση μιας αξίας με ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, ένα φαινόμενο ή μια συμπεριφορά, και περιλαμβάνει  την αποδοχή μιας αξίας, την προτίμηση για μια αξία και τη δέσμευση ή πίστη σε ένα σύνολο αξιών. Στο επίπεδο της οργάνωσης περιλαμβάνονται η σύλληψη της έννοιας μιας αξίας και η οργάνωση ενός συστήματος αξιών. Τέλος, ο χαρακτηρισμός περιλαμβάνει την οργάνωση των αξιών σε μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία ζωής και τη συνέπεια προς τις αξίες που αποδέχεται.

Στην ψυχοκινητική περιοχή με βάση τη μεθοδολογία της ομάδας του Bloom, έγιναν διάφορες προσπάθειες για τη σύνταξη μιας ταξινομίας εκπαιδευτικών στόχων με γενική αποδοχή και ισχύ και για την ψυχοκινητική περιοχή, οι οποίες όμως δεν κατέληξαν σε απόλυτα θετικά  αποτελέσματα. Στη συνέχεια, ακολούθησαν προσπάθειες για τη σύνταξη ταξινομιών ψυχοκινητικών στόχων για επιμέρους μαθήματα, όπως τα μαθήματα της αισθητικής και της φυσικής αγωγής, με κριτήριο το βαθμό του συντονισμού των κινήσεων.

Συμπερασματικά οι στόχοι στην Εκπαιδευτική Πράξη κατά Bloom είναι  η μερικότερη έκφραση των γενικών και ειδικών σκοπών της εκπαίδευσης, η οριοθέτηση του τι πρέπει να γίνει μέσα στην τάξη, σε κάθε μάθημα και ο προσανατολισμός σε σταθερή βάση και υπηρέτηση των εκπαιδευτικών σκοπών. Είναι προτάσεις που προσδιορίζουν με ακρίβεια και σαφήνεια το «τι » οι μαθητές θα είναι ικανοί να κάνουν ως αποτέλεσμα μιας διδασκαλίας.

 

Κωνσταντίνα Πλευριά

Καθηγήτρια Κοινωνικής Θεολογίας.

 
Εκδόσεις
Banner

Εκδόσεις Σιγαρέτα - Εκδόσεις και Περιοδικό Οδός Πανός

Εκπαιδευτικά Θέματα
Ξεκινά ο διάλογος για την «ασήκωτη» σχολική τσάντα

Την επόμενη εβδομάδα θα συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ),

Read more...
 
Ο «κόκκινος» πρύτανης βγάζει το παντεσπάνι του σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο

H προοπτική ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων και η αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων από την κυβέρνηση διαμορφώνουν ένα νέο δυσοίωνο τοπίο στην Παιδεία,

Read more...
 
Βασικό μάθημα η... ασφάλεια στα ξένα πανεπιστήμια

Την ώρα που τα ελληνικά πανεπιστήμια παρουσιάζουν τουλάχιστον προβληματικές εικόνες με την παντελή απουσία ελέγχου σε όλους τους χώρους τους,

Read more...
 
Μελέτες, διακοσμήσεις

Αρχιτεκτονικές μελέτες

Εκδόσεις αδειών,αναπαλαιώσεις, ανακαινίσεις,διαμορφώσεις εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, διακοσμήσεις,δώστε αξία στο ακίνητό σας

Τηλ: 210 8962996

κιν: 6944724597

Banner
Αγορά εργασίας

To OEAP.GR αναζητεί για συνεργασία πτυχιούχους διαφόρων ειδικοτήτων με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό

Στείλτε μας το βιογραφικό σας  στο e-mail hr@oasep.gr
προσθέτωντας στον τίτλο "BIO-ΕΚΠ-2014".
Μουσείο Ακρόπολης
Banner
Fuehrungen durch das Neue Akropolismuseum
Guided Tour of the Acropolis Museum
Εκπαίδευση και κοινωνία
Αρχίζουν στην Περιφέρεια Αττικής τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών

Αρχίζουν στην Περιφέρεια Αττικής τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών

Τη Δευτέρα ξεκινούν 125 και άλλα 438 μέσα σε 15 ημέρες

Read more...
 
Εξάμηνη πρακτική άσκηση σε κορυφαίες εταιρείες

Εξάμηνη πρακτική άσκηση σε κορυφαίες εταιρείες

Πρόγραμμα ReGeneration με την υποστήριξη της Ελληνικής Πρωτοβουλίας

Read more...
 
Οι τιμές και τα προϊόντα που πρέπει να πωλούν οι σχολικές καντίνες

alt

Μόνο συγκεκριμένα τρόφιμα επιτρέπεται να διατίθενται από τα κυλικεία και τις σταθερές καντίνες,

Read more...
 
Εκδηλώσεις – Εκθέσεις – Φεστιβάλ
9 χρόνια χωρίς την Βίκυ Μοσχολιού: αφιέρωμα στη Gallerie Δηηιουργών
9 χρόνια χωρίς την Βίκυ Μοσχολιού: αφιέρωμα στη Gallerie Δηηιουργών

Tην Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, στην Gallerie Δημιουργών,

Read more...
 
Το Μουσικό Σύνολο Ρωμιοσύνη στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο
Το Μουσικό Σύνολο Ρωμιοσύνη στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο

Το μουσικό σύνολο Ρωμιοσύνη θα παρουσιάσει στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο την μουσικήπαράσταση Πατρίδα ζητάμε, κάθε Δευτέρα από τις 10 Νοεμβρίου 2014.

Read more...
 
Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο
Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο
Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης έχει πει πως η εμφάνιση προϋποθέτει εξαφάνιση. Μετά λοιπόν από απουσία ενός χρόνου,
Read more...
 
Γνώμες για τα εκκλησιαστικά
Εκκλησία: «Ναι» στην εξωσωματική, «όχι» στις αμβλώσεις

Το θέμα συζητήθηκε χθες στην τακτική συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.

Υπέρ της εξωσωματικής γονιμοποίησης αλλά κατά των αμβλώσεων τάσσεται η Εκκλησία της Ελλάδος.

Read more...
 
Μαντινείας Αλέξανδρος: Tο Ισλάμ είναι ένας ελλοχεύων κίνδυνος που πρέπει να μας ανησυχεί όλους!

cnikcpkmpg518ce16092d3b

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας, κ. Αλέξανδρος, σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του.

Read more...
 
Κυθήρων Σεραφείμ: «Με το αντιρατσιστικό, η Πολιτεία νομιμοποιεί το σοδομισμό, την παρανομία και την ηθική παραλυσία»!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ,

Read more...