ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ

24ου ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 2014 για την ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΕΣΔΔΑ)

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ – ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΡΟΣΙΤΕΣ ΤΙΜΕΣ

Ο oeap.gr διοργανώνει νέα τμήματα προετοιμασίας για το διαγωνισμό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ), καθώς και ευέλικτα επαναληπτικά υποστηρικτικά μαθήματα, παρέχοντας πλούσιο και επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό υλικό.

 

Ρωτήστε μας για τα ευέλικτα υποστηρικτικά μας προγράμματα, που προσαρμόζονται στις δικές σας ανάγκες! τηλ 2110136761


www.oasep.gr Εξειδικευμένο κέντρο ΠΟΡΕΙΑ www.oeap.gr

ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ

«Δεύτερη ευκαιρία» για την κοινωνία

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένα καινοτόμο σχολείο εκπαίδευσης ενηλίκων. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης διαφέρει από το αντίστοιχο της τυπικής εκπαίδευσης ως προς το περιεχόμενο, τη διδακτική μεθοδολογία και την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων. Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι δύο εκπαιδευτικά έτη. Μετά την επιτυχή αποφοίτηση παρέχεται τίτλος ισότιμος του γυμνασίου.
Οι υπηρεσίες εκπαίδευσης στα ΣΔΕ προσφέρονται δωρεάν στους πολίτες. Τα Σ.Δ.Ε. στην Ελλάδα θεσμοθετήθηκαν με το νόμο 2525/97 στο πλαίσιο που έχουν προδιαγράψει οι διακηρυγμένες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (από την ιστοσελίδα του ΙΔΕΚΕ, http://www.ideke.edu.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=75, επίσης http://www.ideke.edu.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=75 )
Στις 25 Ιουνίου έγινε η «Γιορτή Ευαισθητοποίησης» του ΣΔΕ Καλλιθέας. Παρουσιάστηκε η δουλειά του σχολείου, τα σχέδια της επόμενης χρονιάς, είδαμε μια χιουμοριστική θεατροποίηση παλιών ελληνικών ταινιών που θυμίζουν προβλήματα της εποχής μας. Τα ΣΔΕ προσφέρουν πολλά στην εκπαίδευση ενηλίκων, κάνουν σπουδαία δουλειά στις φυλακές, προσφέρουν δυνατότητες για επαγγελματική εξέλιξη, την ευκαιρία οι εκπαιδευόμενοι να πάνε στο λύκειο, ακόμα και στο πανεπιστήμιο. Οι εκπαιδευόμενοι είναι άνθρωποι που εγκατέλειψαν το σχολείο νωρίς για λόγους οικογενειακούς, οικονομικούς ακόμα και υγείας και επιστρέφουν στα θρανία συνειδητά και με αγάπη για τη γνώση. Το πρόγραμμά τους και ο τρόπος παροχής της γνώσης θα μπορούσαν να αποτελέσουν παράδειγμα και για τα σχολεία των παιδιών μας.
Επειδή ο θεσμός ετοιμάζεται να περάσει, μαζί με τα ΙΕΚ, στο υπουργείο Εργασίας, με σοβαρές συνέπειες στη συνέχεια του θεσμού, το πρόγραμμά του, τη χρηματοδότησή του, το εργασιακό καθεστώς των διδασκόντων, δημοσιεύουμε την παρέμβαση μιας εκπαιδευόμενης στη γιορτή, που παρουσιάζει «από μέσα» το ΣΔΕ και την προσφορά του, για να δούμε τι θα χαθεί αν η πολιτεία δεν σκύψει πάνω από το θεσμό χωρίς τις νεοφιλελεύθερες παρωπίδες της ιδιωτικοποίησης. Ευχαριστούμε την κ. Βυθούλκα που πρόθυμα μας παραχώρησε το κείμενό της.

Μαρώ Ταριανταφύλλου

Καλησπέρα σας,

Λέγομαι Χρύσα Βυθούλκα και είμαι εκπαιδευόμενη στο Β΄ Κύκλο του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλλιθέας.
Με αφορμή την «Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον θεσμό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας -ημέρα που έχει καθιερωθεί σε όλα τα ΣΔΕ για να τα καταστήσει γνωστά στην κοινωνία- θα ήθελα να σας μιλήσω και να μοιραστώ μαζί σας ό,τι έμαθα από αυτά. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ή αλλιώς ΣΔΕ, είναι σχολεία «καρδιάς», σχολεία που δεν δίνουν μόνο γνώσεις, αλλά ταυτόχρονα έχουν έναν τρόπο να φέρνουν στην επιφάνεια συναισθήματα, ενδιαφέροντα και δεξιότητες, τα οποία κάποιοι δεν γνώριζαν πως έχουν κι άλλοι τα είχαν ξεχάσει.
Στα ΣΔΕ κάθε χρόνο φοιτούν δεκάδες, εκατοντάδες άνθρωποι άνω των 18 ετών, οι οποίοι προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα, ποικίλες ηλικίες, άνθρωποι με ειδικά προβλήματα καθώς και με διαφορετική ιθαγένεια και κουλτούρα. Όλοι τους όμως έχουν έναν κοινό στόχο: τη γνώση, τη μάθηση και την εξέλιξή τους για ένα καλύτερο αύριο.
Σ’ αυτό συμβάλλουν οι εκπαιδευτές-καθηγητές των ΣΔΕ οι οποίοι είναι ειδικά καταρτισμένοι στην εκπαίδευση ενηλίκων και έτσι μπορούν να αξιολογούν τις ανάγκες του καθενός ξεχωριστά και να κατανοούν τα προβλήματά του. Στα project -ένα σύστημα ομαδικής εκπαίδευσης και κοινωνικών δεξιοτήτων, το οποίο τα ΣΔΕ έχουν εντάξει στο σύστημα εκπαίδευσής τους από το 2001 και μόλις φέτος καθιερώθηκε στα τυπικά γυμνάσια και λύκεια- οι εκπαιδευόμενοι με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών τους, μαθαίνουν να αξιοποιούν τις δεξιότητές τους. Ταυτόχρονα γίνονται ομάδα και μέσα από αυτήν μαθαίνουν τη συνεργασία για τη δημιουργία ενός κοινού αποτελέσματος.
Ο θεσμός των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένας ευρωπαϊκός, καινοτόμος και πολύ σημαντικός κοινωνικά θεσμός. Ήρθε στην Ελλάδα το 2000 έχοντας σκοπό να δώσει σε αποκλεισμένες κοινωνικά ομάδες ανθρώπων, τη δυνατότητα της επανένταξής τους για μια υγιή κοινωνικά πορεία στο δρόμο της ζωής. Και τελικά τα ΣΔΕ αυτό επιτυγχάνουν: Δημιουργούν προϋποθέσεις, ώστε να μπορέσει ο κάθε εκπαιδευόμενος που αποφοιτά από αυτά, να παίρνει απολυτήριο ισότιμο του γυμνασίου και να έχει τη δυνατότητα να εργαστεί ή να συνεχίσει τις σπουδές του σε ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο η δεύτερη ευκαιρία στην εκπαίδευση συμβάλλει στη μείωση του αναλφαβητισμού, στην επανένταξη στην αγορά εργασίας, στην καλύτερη ποιότητα ζωής και στη βελτίωση της θέσης και του ρόλου μας στην κοινωνία.
Ακριβώς για την τεράστια κοινωνική προσφορά των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, το υπουργείο Παιδείας και οι αρμόδιοι φορείς έχουν υποχρέωση και πρέπει να βοηθήσουν να συνεχιστεί ο θεσμός. Γιατί εφέτος, με την έλλειψη καθηγητών μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου (!), τα ΣΔΕ δέχτηκαν ένα πολύ μεγάλο πλήγμα!
Ιδίως στη σημερινή κοινωνική συγκυρία της κρίσης, τα ΣΔΕ είναι ένα απαραίτητο στήριγμα και εφαλτήριο για τους πιο αδικημένους, για να μην περιθωριοποιηθούν, για να μη χάσουν τη δυνατότητα σκέψης και άρθρωσης αληθινού λόγου, για να μην ποινικοποιηθούν και αποκλειστούν οι πιο ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες του ελληνικού λαού!
Κι όπως λέει ο Αμερικανός φιλόσοφος John Dewey: «Η εκπαίδευση δεν είναι η προετοιμασία για τη ζωή. Η εκπαίδευση είναι η ίδια η ζωή».
Τελειώνοντας, θέλω να τονίσω για άλλη μια φορά πόσο σημαντική είναι η «δεύτερη ευκαιρία» που μας δίνεται αλλά και πόσο κουράγιο, θέληση και δίψα για γνώση έχουμε εμείς που τη λάβαμε! Εμείς, εργαζόμενοι και άνεργοι, στο κατώφλι της ζωής ή γονείς και παππούδες ήδη, Έλληνες και ξένοι, άνθρωποι με ειδικές ανάγκες και ικανότητες δεκαοκτώ ως ογδόντα χρόνων… Γι’ αυτό, ας προσπαθήσουμε να τη διαδώσουμε και να την αξιοποιήσουμε σωστά.


Σας ευχαριστώ.

ΠΗΓΗ: http://epohi.gr/portal/themata/12322-2012-07-16-13-56-10

 
Εκδόσεις
Banner

Εκδόσεις Σιγαρέτα - Εκδόσεις και Περιοδικό Οδός Πανός

Εκπαιδευτικά Θέματα
Σχεδόν οι μισοί μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου έχουν καπνίσει ένα τσιγάρο

Ερευνα του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών

Read more...
 
Τέσσερα στα πέντε σχολικά βιβλία δεν μπορούν να επιστραφούν

Μπορούν οι Ελληνες μαθητές να επιστρέψουν τα σχολικά τους βιβλία ώστε να χρησιμοποιηθούν από εκείνους που έπονται;

Read more...
 
ΙΚΥ: Προπτυχιακές υποτροφίες 440.933 ευρώ για έλληνες φοιτητές

Πρόγραμμα για προπτυχιακές σπουδές με πόρους από έρανο κυπρίων μαθητών

Read more...
 
Μελέτες, διακοσμήσεις

Αρχιτεκτονικές μελέτες

Εκδόσεις αδειών,αναπαλαιώσεις, ανακαινίσεις,διαμορφώσεις εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, διακοσμήσεις,δώστε αξία στο ακίνητό σας

Τηλ: 210 8962996

κιν: 6944724597

Banner
Αγορά εργασίας

To OEAP.GR αναζητεί για συνεργασία πτυχιούχους διαφόρων ειδικοτήτων με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό

Στείλτε μας το βιογραφικό σας  στο e-mail hr@oasep.gr
προσθέτωντας στον τίτλο "BIO-ΕΚΠ-2014".
Banner
Μουσείο Ακρόπολης
Banner
Fuehrungen durch das Neue Akropolismuseum
Guided Tour of the Acropolis Museum
Εκπαίδευση και κοινωνία
Αρχίζουν στην Περιφέρεια Αττικής τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών

Αρχίζουν στην Περιφέρεια Αττικής τα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών

Τη Δευτέρα ξεκινούν 125 και άλλα 438 μέσα σε 15 ημέρες

Read more...
 
Εξάμηνη πρακτική άσκηση σε κορυφαίες εταιρείες

Εξάμηνη πρακτική άσκηση σε κορυφαίες εταιρείες

Πρόγραμμα ReGeneration με την υποστήριξη της Ελληνικής Πρωτοβουλίας

Read more...
 
Οι τιμές και τα προϊόντα που πρέπει να πωλούν οι σχολικές καντίνες

alt

Μόνο συγκεκριμένα τρόφιμα επιτρέπεται να διατίθενται από τα κυλικεία και τις σταθερές καντίνες,

Read more...
 
Εκδηλώσεις – Εκθέσεις – Φεστιβάλ
Μπετόβεν για δύο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μπετόβεν για δύο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο Κύκλος Μουσικής Δωματίου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών έχει φιλοξενήσει κατά καιρούς τους μεγαλύτερους έλληνες και ξένους ερμηνευτές του είδους

Read more...
 
Ο Νίκος Πορτοκάλογλου και οι Φτερωτές Κιθάρες στο Passport
Ο Νίκος Πορτοκάλογλου και οι Φτερωτές Κιθάρες στο Passport

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου κατεβαίνει στον Πειραιά, στο Passport,

Read more...
 
O Μανώλης Λιδάκης και ο Γιάννης Κότσιρας στο LEVARE Music Theatre
O Μανώλης Λιδάκης και ο Γιάννης Κότσιρας στο LEVARE Music Theatre

Δύο από τους σπουδαιότερους ερμηνευτές μας, ο Γιάννης Κότσιρας και ο Μανώλης Λιδάκης 

Read more...
 
Γνώμες για τα εκκλησιαστικά
Εκκλησία: «Ναι» στην εξωσωματική, «όχι» στις αμβλώσεις

Το θέμα συζητήθηκε χθες στην τακτική συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.

Υπέρ της εξωσωματικής γονιμοποίησης αλλά κατά των αμβλώσεων τάσσεται η Εκκλησία της Ελλάδος.

Read more...
 
Μαντινείας Αλέξανδρος: Tο Ισλάμ είναι ένας ελλοχεύων κίνδυνος που πρέπει να μας ανησυχεί όλους!

cnikcpkmpg518ce16092d3b

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας, κ. Αλέξανδρος, σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του.

Read more...
 
Κυθήρων Σεραφείμ: «Με το αντιρατσιστικό, η Πολιτεία νομιμοποιεί το σοδομισμό, την παρανομία και την ηθική παραλυσία»!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ,

Read more...