ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

.....................ΠΟΡΕΙΑ.......................


•ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ •ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ

 

•ΠΑΡΟΧΗ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ •ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

•ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Υποστήριξη εργασιών ΕΑΠ και σημειώσεις σε ενα πακέτο!
Ζητήστε το ΤΩΡΑ!!

www.oasep.gr Εξειδικευμένο κέντρο ΠΟΡΕΙΑ www.oeap.gr

Ρωτήστε μας για τα ευέλικτα υποστηρικτικά μας προγράμματα, που προσαρμόζονται στις δικές σας ανάγκες! τηλ 2110136761

ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ

«Δεύτερη ευκαιρία» για την κοινωνία

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένα καινοτόμο σχολείο εκπαίδευσης ενηλίκων. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης διαφέρει από το αντίστοιχο της τυπικής εκπαίδευσης ως προς το περιεχόμενο, τη διδακτική μεθοδολογία και την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων. Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι δύο εκπαιδευτικά έτη. Μετά την επιτυχή αποφοίτηση παρέχεται τίτλος ισότιμος του γυμνασίου.
Οι υπηρεσίες εκπαίδευσης στα ΣΔΕ προσφέρονται δωρεάν στους πολίτες. Τα Σ.Δ.Ε. στην Ελλάδα θεσμοθετήθηκαν με το νόμο 2525/97 στο πλαίσιο που έχουν προδιαγράψει οι διακηρυγμένες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (από την ιστοσελίδα του ΙΔΕΚΕ, http://www.ideke.edu.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=75, επίσης http://www.ideke.edu.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=75 )
Στις 25 Ιουνίου έγινε η «Γιορτή Ευαισθητοποίησης» του ΣΔΕ Καλλιθέας. Παρουσιάστηκε η δουλειά του σχολείου, τα σχέδια της επόμενης χρονιάς, είδαμε μια χιουμοριστική θεατροποίηση παλιών ελληνικών ταινιών που θυμίζουν προβλήματα της εποχής μας. Τα ΣΔΕ προσφέρουν πολλά στην εκπαίδευση ενηλίκων, κάνουν σπουδαία δουλειά στις φυλακές, προσφέρουν δυνατότητες για επαγγελματική εξέλιξη, την ευκαιρία οι εκπαιδευόμενοι να πάνε στο λύκειο, ακόμα και στο πανεπιστήμιο. Οι εκπαιδευόμενοι είναι άνθρωποι που εγκατέλειψαν το σχολείο νωρίς για λόγους οικογενειακούς, οικονομικούς ακόμα και υγείας και επιστρέφουν στα θρανία συνειδητά και με αγάπη για τη γνώση. Το πρόγραμμά τους και ο τρόπος παροχής της γνώσης θα μπορούσαν να αποτελέσουν παράδειγμα και για τα σχολεία των παιδιών μας.
Επειδή ο θεσμός ετοιμάζεται να περάσει, μαζί με τα ΙΕΚ, στο υπουργείο Εργασίας, με σοβαρές συνέπειες στη συνέχεια του θεσμού, το πρόγραμμά του, τη χρηματοδότησή του, το εργασιακό καθεστώς των διδασκόντων, δημοσιεύουμε την παρέμβαση μιας εκπαιδευόμενης στη γιορτή, που παρουσιάζει «από μέσα» το ΣΔΕ και την προσφορά του, για να δούμε τι θα χαθεί αν η πολιτεία δεν σκύψει πάνω από το θεσμό χωρίς τις νεοφιλελεύθερες παρωπίδες της ιδιωτικοποίησης. Ευχαριστούμε την κ. Βυθούλκα που πρόθυμα μας παραχώρησε το κείμενό της.

Μαρώ Ταριανταφύλλου

Καλησπέρα σας,

Λέγομαι Χρύσα Βυθούλκα και είμαι εκπαιδευόμενη στο Β΄ Κύκλο του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καλλιθέας.
Με αφορμή την «Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον θεσμό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας -ημέρα που έχει καθιερωθεί σε όλα τα ΣΔΕ για να τα καταστήσει γνωστά στην κοινωνία- θα ήθελα να σας μιλήσω και να μοιραστώ μαζί σας ό,τι έμαθα από αυτά. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ή αλλιώς ΣΔΕ, είναι σχολεία «καρδιάς», σχολεία που δεν δίνουν μόνο γνώσεις, αλλά ταυτόχρονα έχουν έναν τρόπο να φέρνουν στην επιφάνεια συναισθήματα, ενδιαφέροντα και δεξιότητες, τα οποία κάποιοι δεν γνώριζαν πως έχουν κι άλλοι τα είχαν ξεχάσει.
Στα ΣΔΕ κάθε χρόνο φοιτούν δεκάδες, εκατοντάδες άνθρωποι άνω των 18 ετών, οι οποίοι προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα, ποικίλες ηλικίες, άνθρωποι με ειδικά προβλήματα καθώς και με διαφορετική ιθαγένεια και κουλτούρα. Όλοι τους όμως έχουν έναν κοινό στόχο: τη γνώση, τη μάθηση και την εξέλιξή τους για ένα καλύτερο αύριο.
Σ’ αυτό συμβάλλουν οι εκπαιδευτές-καθηγητές των ΣΔΕ οι οποίοι είναι ειδικά καταρτισμένοι στην εκπαίδευση ενηλίκων και έτσι μπορούν να αξιολογούν τις ανάγκες του καθενός ξεχωριστά και να κατανοούν τα προβλήματά του. Στα project -ένα σύστημα ομαδικής εκπαίδευσης και κοινωνικών δεξιοτήτων, το οποίο τα ΣΔΕ έχουν εντάξει στο σύστημα εκπαίδευσής τους από το 2001 και μόλις φέτος καθιερώθηκε στα τυπικά γυμνάσια και λύκεια- οι εκπαιδευόμενοι με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών τους, μαθαίνουν να αξιοποιούν τις δεξιότητές τους. Ταυτόχρονα γίνονται ομάδα και μέσα από αυτήν μαθαίνουν τη συνεργασία για τη δημιουργία ενός κοινού αποτελέσματος.
Ο θεσμός των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένας ευρωπαϊκός, καινοτόμος και πολύ σημαντικός κοινωνικά θεσμός. Ήρθε στην Ελλάδα το 2000 έχοντας σκοπό να δώσει σε αποκλεισμένες κοινωνικά ομάδες ανθρώπων, τη δυνατότητα της επανένταξής τους για μια υγιή κοινωνικά πορεία στο δρόμο της ζωής. Και τελικά τα ΣΔΕ αυτό επιτυγχάνουν: Δημιουργούν προϋποθέσεις, ώστε να μπορέσει ο κάθε εκπαιδευόμενος που αποφοιτά από αυτά, να παίρνει απολυτήριο ισότιμο του γυμνασίου και να έχει τη δυνατότητα να εργαστεί ή να συνεχίσει τις σπουδές του σε ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο η δεύτερη ευκαιρία στην εκπαίδευση συμβάλλει στη μείωση του αναλφαβητισμού, στην επανένταξη στην αγορά εργασίας, στην καλύτερη ποιότητα ζωής και στη βελτίωση της θέσης και του ρόλου μας στην κοινωνία.
Ακριβώς για την τεράστια κοινωνική προσφορά των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, το υπουργείο Παιδείας και οι αρμόδιοι φορείς έχουν υποχρέωση και πρέπει να βοηθήσουν να συνεχιστεί ο θεσμός. Γιατί εφέτος, με την έλλειψη καθηγητών μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου (!), τα ΣΔΕ δέχτηκαν ένα πολύ μεγάλο πλήγμα!
Ιδίως στη σημερινή κοινωνική συγκυρία της κρίσης, τα ΣΔΕ είναι ένα απαραίτητο στήριγμα και εφαλτήριο για τους πιο αδικημένους, για να μην περιθωριοποιηθούν, για να μη χάσουν τη δυνατότητα σκέψης και άρθρωσης αληθινού λόγου, για να μην ποινικοποιηθούν και αποκλειστούν οι πιο ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες του ελληνικού λαού!
Κι όπως λέει ο Αμερικανός φιλόσοφος John Dewey: «Η εκπαίδευση δεν είναι η προετοιμασία για τη ζωή. Η εκπαίδευση είναι η ίδια η ζωή».
Τελειώνοντας, θέλω να τονίσω για άλλη μια φορά πόσο σημαντική είναι η «δεύτερη ευκαιρία» που μας δίνεται αλλά και πόσο κουράγιο, θέληση και δίψα για γνώση έχουμε εμείς που τη λάβαμε! Εμείς, εργαζόμενοι και άνεργοι, στο κατώφλι της ζωής ή γονείς και παππούδες ήδη, Έλληνες και ξένοι, άνθρωποι με ειδικές ανάγκες και ικανότητες δεκαοκτώ ως ογδόντα χρόνων… Γι’ αυτό, ας προσπαθήσουμε να τη διαδώσουμε και να την αξιοποιήσουμε σωστά.


Σας ευχαριστώ.

ΠΗΓΗ: http://epohi.gr/portal/themata/12322-2012-07-16-13-56-10

 
Εκδόσεις
Banner

Εκδόσεις Σιγαρέτα - Εκδόσεις και Περιοδικό Οδός Πανός

Εκπαιδευτικά Θέματα
Η διαδρομή των γραπτών μετά τις εξετάσεις

Η διακίνηση των γραπτών από τα Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ.) στα βαθμολογικά κέντρα, αλλά και των βαθμών από τα βαθμολογικά κέντρα προς τα λύκεια είναι μία περίπλοκη διαδικασία,

Read more...
 
Η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης... γλώσσας

60 χρόνια λειτουργίας του Διδασκαλείου της Νέας Ελληνικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Read more...
 
Αφιέρωμα: Ιδιωτική εκπαίδευση

Read more...
 
Μελέτες, διακοσμήσεις

Αρχιτεκτονικές μελέτες

Εκδόσεις αδειών,αναπαλαιώσεις, ανακαινίσεις,διαμορφώσεις εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, διακοσμήσεις,δώστε αξία στο ακίνητό σας

Τηλ: 210 8962996

κιν: 6944724597

Banner
Αγορά εργασίας

To OEAP.GR αναζητεί για συνεργασία πτυχιούχους διαφόρων ειδικοτήτων με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό

Στείλτε μας το βιογραφικό σας  στο e-mail hr@oasep.gr
προσθέτωντας στον τίτλο "BIO-ΕΚΠ-2014".
Banner
Μουσείο Ακρόπολης
Banner
Fuehrungen durch das Neue Akropolismuseum
Guided Tour of the Acropolis Museum
Εκπαίδευση και κοινωνία
Σχολικός θησαυρός στο Διαδίκτυο

«Οταν έχεις στα χέρια σου ένα σχολικό βιβλίο, σταματάς τη συντήρησή του και αρχίζεις να το διαβάζεις», λέει η Μαρία Λυριτζή, συντηρήτρια στη βιβλιοθήκη του ΙΕΠ. Κρατά το «Αναγνωστικόν» του 1958. Κάτω,

Η «Περιστέρα», το «ηθικόν διήγημα» που εκδόθηκε εν έτει 1837 και διδασκόταν στις σχολικές τάξεις λίγο μετά την ίδρυση του πρώτου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, είναι μόνο ένα από αυτά.

Read more...
 
Το bullying δεν ξεχωρίζει «καλά» και «κακά» σχολεία

Το bullying δεν ξεχωρίζει «καλά» και «κακά» σχολεία

Το προφίλ του θύτη και του θύματος στον σχολικό εκφοβισμό και τι πρέπει να κάνουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί

Read more...
 
UNICEF: Σε φθίνουσα πορεία η παιδική εργασία στην Ελλάδα

UNICEF: Σε φθίνουσα πορεία η παιδική εργασία στην Ελλάδα

Για εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο κάθε χρόνο η ζωή περνά μακριά από τις σχολικές αίθουσες.
Read more...
 
Εκδηλώσεις – Εκθέσεις – Φεστιβάλ
Η Θεοδοσία Τσάτσου live στο Χυτήριο

Η Θεοδοσία Τσάτσου live στο Χυτήριο

Το Σάββατο 30 Μαΐου 2015 στο Χυτήριο, η Θεοδοσία Τσάτσου, μια ανατρεπτική παρουσία από το 1996 στον χώρο της rock μουσικής σκηνής,

Read more...
 
Καλοκαίρι 2015 στο Μουσείο Λαϊκών Οργάνων: Συναυλίες Ιουνίου - Ιουλίου

Καλοκαίρι 2015 στο Μουσείο Λαϊκών Οργάνων: Συναυλίες Ιουνίου - Ιουλίου

Όπως κάθε καλοκαίρι, μια σειρά από εξαιρετικές μουσικές βραδιές περιμένουν τους μουσικόφιλους σ’ έναν από τους ωραιότερους κήπους στο κέντρο της Αθήνας, στη δροσερή αυλή του Μουσείου Λαϊκών Οργάνων στην Πλάκα.

Read more...
 
Ελεωνόρα Ζουγανέλη: Καλοκαιρινή περιοδεία 2015

Ελεωνόρα Ζουγανέλη: Καλοκαιρινή περιοδεία 2015

Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη έρχεται από μια θριαμβευτική χρονιά! Μετά τις sold out συναυλίες της στο Ηρώδειο και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Read more...
 
Γνώμες για τα εκκλησιαστικά
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου για το Σύμφωνο Συμβίωσης

kyprou-xrysostomos-570

Χαρακτήρισε τα άτομα αυτά ως πάσχοντα από ψυχολογικά προβλήματα και ζήτησε από τη Βουλή να προσέξει τις δικλείδες ασφαλείας που θα τεθούν στο θέμα των υιοθεσιών.

Read more...
 
Πειραιώς Σεραφείμ: H ομοφυλοφιλία είναι το πιο σιχαμερό και ακάθαρτο αμάρτημα

peiraiws

Δριμύ κατηγορώ του Πειραιώς Σεραφείμ ενάντια στην ομοφυλοφιλία και τους υποστηρικτές της, την οποία χαρακτηρίζει “κολοφώνα των αμαρτημάτων” και “το πιο σιχαμερό και ακάθαρτο αμάρτημα”.

Read more...
 
Γιατί στην Ορθοδοξία δεν έχουμε γυναίκες κληρικούς;

alt

Η Ορθόδοξη Εκκλησιαστική Παράδοση αποκλείει τη χειροτονία των γυναικών:
Read more...